Anne Marie Ploug – Lovely Noxious

22 september – 10  december 2007

Anne Marie Ploug er tilbage på Horsens Kunstmuseum, denne gang med en soloudstilling. Sidst hun gæstede museet, var som en del af ”Quirky Girls” i 2003.

Anne Marie Ploug har kaldt sin udstilling ”Lovely Noxious”, hvilket betyder noget i retningen af ”henrivende giftig”. Her beskæftiger hun sig med det skæve, det uønskede og det forkastede, som på samme tid er dragende, smukt og udviklende. Med den kontrastfulde titel som mantra tager nogle værker afsæt i dilemmaer i samfundet, mens andre simpelthen beskriver det skønne i det uskønne.

På udstillingen kan ses maleri, kobbertryk, træsnit, keramik samt tegninger. Desuden har Anne Marie Ploug arbejdet sammen med forfatteren Ursula Andkjær Olsen, som har skabt en lydside til et af værkerne. Lydværket har hun kaldt ”Elverhøj, Ormehul”.