DARK MATTER

Dialogudstilling mellem Nikoline Liv Andersen & Cathrine Raben Davidsen

Horsens Kunstmuseum præsenterer DARK MATTER skabt af  billedkunstner Cathrine Raben Davidsen og designer Nikoline Liv Andersen. De to kunstnere har tilbage i efteråret 2018 arbejdet side om side på Statens Værksteder i København, hvor de har arbejdet på dialogprojektet som tager afsæt i naturen og dennes betydning for vores eksistens. Begge kunstnere er velrepræsenteret i Horsens Kunstmuseums samlinger og udstillingen i efteråret 2019 bliver de to kunstneres første fælles projekt.

Udstillingsperiode: lørdag den 9. november 2019 – søndag den 8. marts 2020. Læs mere om udstillingen her og  her.

Udstillingen er gavmildt støttet af: Statens Kunstfond og Statens Værksteder For Kunst.

Baggrund: Cathrine Raben Davidsen er født i 1972 i København. Hun er uddannet fra Det Kongelige Danske Kunstakademi og  har desuden studeret på akademier i Holland og Italien, samt læst teologi på Københavns Universitet. I Cathrine Raben Davidsens kunst udforskes mytologier, traditioner og fortællinger, der trækker tråde til kunsthistoriens store mestre, såvel som vor tids eksistentielle og filosofisk tænkning. Hun bor og arbejder i København.

Baggrund: Nikoline Liv Andersen er født i 1979 i København. Hun er uddannet Beklædningsdesigner fra Danmarks Designskole og har under sin uddannelse været i praktik hos både Christian Dior og John Galliano. Siden 2015 har hun arbejdet for det italienske modehus Fendi. Sideløbende med dette arbejder Nikoline Liv Andersen fortsat med sine værker der befinder sig i krydsfeltet mellem kunst og design.

Dark Matter - Cathrine Raben Davidsen Dark Matter - Nikoline Liv Andersen