Velkommen til Horsens Kunstmuseums

Inspiration
Her får du ideer til, hvordan du kan inddrage Horsens Kunstmuseum og dets samlinger og særudstillinger i din undervisning.
Samlingens tyngdepunkt ligger i samtidskunsten, der ofte giver stof til gode diskussioner.

“Den ægte vare”
På kunstmuseet møder din klasse kunstværket som “den ægte vare”, og det er noget helt andet end et skærmbillede, en plakat eller en bogillustration.

Skiftende udstillinger
Vore udstillinger skifter løbende, men kunstnere som Bjørn Nørgaard, Michael Kvium, Christian Lemmerz, Erik A. Frandsen og Nina Sten-Knudsen vil ofte være at se på museet.

For mindre børn
For mindre børn kan Mogens Zielers forunderlige verden, der er befolket af katte, heste og fantasifulde væsner, være et første vellykket møde med kunstmuseet.

Kontakt museet
Ring altid og hør nærmere inden et besøg, på den måde ved I hvad I kan forvente at se. Kontakt museet på: 76 29 23 70.